09 December 2011

♥ N3 Pertama Pas Demam 7 Hari 7 Malam


Assalamualaikum.. [bagi salam sambil sapu-sapu sawang kat blog nih]. Lama takde N3 baru kan? huhuhu~ selain faktor kebizian ngan esemen + final project + kelas.. saya sebenarnya baru bek demam. Demam yang paling lama pernah saya alami sampai saspek Denggi huhuhu~ But alhamdulillah now dah ok.. dah leh menaip seperti biasa hihihi~

Ingat tak N3 b4 dis saya ada bagitau yang saya nak g wedding kat Muo? ditakdirkan oleh Allah swt ianya menjadi perjalanan yang paling tak best bagi saya. Sebab saya demam teruk dari pagi sabtu tuh sampai la ari Jumaat las wik huhu~ cukup 7 hari. Memang tak hep fun langsung sepanjang berada di Muo. Asik terbaring je kat katil dan tak larat nak bangun. Anak-anak pon hubby yang jaga. Plan balik dari Muo nak singgah kampung kat Melaka pon kensel. Ari ahad tuh terus shut balik KL sebab dah tak larat sangat.

Saya demam yang jenis sakit-sakit sendi tuh. Memang sakit sangat. Sampai nangis-nangis. Tido pon tak boleh. Puas la hubby urut, picit, letak yoko-yoko, letak kulfever, sumer tak jalan. Dalam kepala otak dah pikir denggi je la dan dah mula rasa cuak. Yerla sakit denggi nih bukan leh dibuat main, leh bawak maut kan? cam kes arwah adik KFC. Kesian.. takziah diatas pemergian adik kesayangan beliau tuh.

Time tuh gak kes denggi memang ngah hot kat blok kediaman saya. Time N3 nih ditaip dah ada 2 kes. Huhuhu~ Sebab tak larat sangat saya g dulu klinik swasta kat Setiawangsa sebab klinik gomen kat umah tutup sebab cuti umum. Dari simtom-simtom yang saya alami tuh doktor memang saspek denggi la tapi tak leh wat ujian darah lagi sebab still baru. Katanya perlu lebih kurang 4 hari demam baru leh konpom denggi ke tak. So dia bagi ubat demam je la.

Hari Selasa pepagi saya dah tercongok kat klinik umah. Anak-anak dah anta dulu then hubby teman g klinik. Pas amik darah sumer alhamdulillah saya negatip denggi. Cuma doktor pesan kalo still demam after 7 days.. dia soh datang balik amik darah. Saya siap mintak doktor ubat nak kasi saya tido sebab badan nih rasa sakit sangat dan sepanjang 3 harituh saya rasa cam tak tido pon sebab sakit. 

So doktor kasi la saya ubat batuk untuk tiga kali makan sebab saya tak batuk cuma demam jek dan MC selama dua hari. Kasi rehat cukup-cukup kat umah katanya. Balik saya terus makan ubat dan percaya atau tidak saya terus tido dan hanya bangun balik pada tengahari hari Khamis! Maknanya saya tido stret 48 jam lebih kurang huhuhu~ Memang tak sedar langsung. Hubby kata dia kejut soh bangun makan dan mandi pon saya tak sedar. Dan dia pon tak sampai hati nak paksa gak saya bangun. So dia bio kan je la saya tido.

Bila bangun tuh masih lagi rasa mamai tapi badan rasa dah kebah. Berpeluh-peluh rasanya. Hubby kata bagus la berpeluh bagi cepat baik. Dan alhamdulillah.. hari Jumaat keadaan saya bertambah baik  walaupun masih tak lalu makan. Memang nih la pengalaman demam saya yang paling teruk. Kesian hubby kena urus rumah dan anak-anak sengsorang. Seb bek anak-anak pon cam paham keadaan ibunyer nih huhuhu~

Cuma satu je la yang best bila demam nih.. saya turun 10kg okeh! muahahaha~ suka-suka tapi azab sangat huhuhu~ kalo leh tak moh la demam camnih lagi.. setakat demam lite-lite tuh ok la hihihi~ Leh lak pilih-pilih yer tak..

Thats all for today.. insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi. Tata



No comments: