22 October 2012

♥ Denai Alam Recreational Club

Hujung minggu kami semalam diabihkan disini >> Denai Alam Recreational Club (DARC). Apa yang kami buat kat sini? Apa yang best kat sini? Nak citer la nih.. baca pelan-pelan ek hihihi~

Once dapat tau my hubby akan ada tonemen penbol suka suki kat sini. Saya pon search la kat Google pasal tempat nih [Perkara wajib yang akan saya buat sebelum nak g mana-mana tempat skang huhuu~ Ekspeceli tempat yang saya tak penah g] Sebenarnya nak usha if tempat tuh sesuai bawak anak ke tak.. selesa untuk anak-anak ke tak.. So leh la wat perancangan samada nak bawak or tinggal anak-anak saya tuh huhuhu~ pada saya keselesaan anak memang paling penting.

Saya memang tak penah g tempat nih or tak penah tau pon ada. Sebab memang jarang lalu Highway Guthrie kan. Kalo kawan-kawan lalu highway tuh nanti - dari Shah Alam menghala Rawang - akan pasan kawasan DARC nih kat belah kiri before exit Bukit Subang nak ke Denai Alam tuh. Macam-macam ada rupanya kat DARC nih. Ia adalah kawasan aktiviti rekreasi yang seluas 16 ekar yang ada aktiviti-aktiviti kat bawah nih [kopipes dari laman web DARC]


HORSE RIDING-
Main Arena
4 Lunging paddocks
Grazing paddocks
Horse stables
Qualified Horse trainers & horse master

ARCHERY-
Archery range with multiple targets
5 Adult bows
2 Children bows
Multiple arrows
Trainer & facilitator

MOTOCROSS-
1KM track with multiple jumps and turns
6 Motocross bikes
2 All terrain vehicles (ATV)
Motocross facilitator

SPLASH POOL
Water fall concept pool with streams
Manmade beach area
FREE swimming for children

CHALETS
4 Rooms (3 rooms’ 4-6 pax & 1 room 8-10 pax)
Open concept (KAMPUNG environment)

CLUB HOUSE & RESTAURANT
Open concept club house that can accommodate 1500 pax
Restaurant that serves delicious food with NASI PADANG as HOUSE SPECIALTY

AND MANY MORE. Come to our club for more details.  

Chalets dan Splash Pool terus menangkap perhatian saya. Wahhhh~ mesti sonok anak-anak saya datang sini. Then saya terus call untuk dapatkan maklumat lanjut. Untuk makluman kawan-kawan.. chalet tuh dia ada sewakan untuk siang hari saja. Sewa RM100 untuk dari pagi sampai petang. Semalam saya sampai kul 9 pagi dan kuar kul 6 petang. Dan staff dia amat mempercayai orang yer. Bayangkan OTW nak ke sana saya call bagitau saya nak sampai then dia kata ok. Once dah sampai saya call.. dia juz bagitau bilik saya yang ada huruf  A [dia ada 4 bilik yang setiap pintu ada huruf D / A / R / C] Saya dapat bilik A which is bilik kedua dari tepi. Dia soh masuk je.. aircond sumer dia dah pasang. Aik! camtuh je check in huhuhu~

* DSLR saya tertinggal kat umah pada hari kejadian.. so cilok gambar dari web DARC je la hmmmm~ *



 Nih la rupa chalet dia. Kemas dan bersih. Bilik amat besar yer leh masuk 6 - 8 orang. Memang selesa sangat-sangat.



Splash pool pulak betul-betul depan chalet. Pada ibu-ibu yang ada anak kecik mesti tau kan betapa kelam kabutnya anak-anak bila nampak kawasan berair nih. Kolam dia memang sesuai untuk budak-budak je. Untuk dorang sonok-sonok. Budak-budak mandi for free.



Nih gambar lama rasanya. Sebab kalo skang kawasan sebelah chalet yang ada pokok kelapa sawit empat batang tuh dah jadi kawasan penbol. Chalet tuh betul-betul sebelah tempat ayah men penbol. Dari pintu bilik dah nampak. So boleh la ibu kejap g tengok ayah.. kejap g tengok anak-anak. Kejap baring lam bilik tengok tivi hihihi~ Alhamdulillah semua seakan dipermudahkan. Anak-anak tanpa membuang masa dorang terus terjun kolam.. adik dok ngan Ucu kat chalet jap rilek.. ibu ngan ayah lak g tonemen penbol.  

Ayah abih men lam kul 1 tengahari. Dah siap-siap mandi dan tukar baju.. kami g makan beramai-ramai kat restoran dalam tuh. Besar restorannyer. Kalo nak buat dinner pon boleh. Tema koboi hihihi~ Makan takde la mahal.. stendet makan kat warung la.. saya makan nasi goreng kampung + telo mata (4) + teh o es (2) + nesc es (2) + fresh orange (2) = RM28.30 hihihi~ murah kan?

Pada kawan-kawan yang berdekatan dan takde aktiviti wiken-wiken tuh leh la bawak anak-anak ke sini. Selesa dan staff amat frenli. Pada yang nak tau lebih lanjut leh contact PI dia di nombor 013 3178329. Leh gak bawak anak nek kuda dan cuba xtvt-xtvt len kat sana.

Thats all for today.. insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi. Tata


No comments: