13 October 2012

♥ Review : Hotel Thistle, JB

Seperti yang saya bagitau lam N3 sebelum nih.. las wik saya berjimba-jimba di sekitar JB. Selain g wedding member kelab keta.. kami singgah gak JPO before balik KL. Kat sana saya stay kat Hotel Thistle, JB [berdepan dengan Dataran JB yang ada jam tuh].  Memula happy gak la sebab dapat stay kat hotel 5 bintang [katanyerrrrrrrrr~] tapi nan ado huhuhu~

Time kami sampai nak check in.. kami kena tunggu lama tau.. beratur takde la macam nak beli tiket game bola Selangor vs Kelantan.. ada satu kapel je depan saya tuh tapi nak menyetelkan kapel tuh bukan men lembap lagi. Saya ingat may b dat kapel ada problem la nak check in.. may b lupa bawak kad kredit ke hapa.. tapi tengok kat kaunter lain sama jek lembapnyer huhuhu~ Lenguh gak la kaki menunggu. Dia bukak lam 5 kaunter.. tapi lima-lima cam gitu. Tak tau la pasai apa.. susah nau ke nak bagi orang check in huhuhu~


Yang lagi bikin panas hati.. kat kaunter sebelah dok sibuk staff dia melayan sorang pakcik nih. May b wakil dari jabatan memana ke nak datang kursus situ.. tengok staff tuh prepare banyak gak la kad bilik. Dalam doploh gak kot. Siap sonok bersembang lagi ngan pakcik tuh. Tapi kalo ikut pengalaman saya sepanjang keje gomen nih.. tak penah check in kat kaunter.. selalu staff hotel akan bukak kaunter len untuk check in gomen staff yang datang kursus. Ramai kot kan.. takkan la nak bio tunggu lelama.. Kat pendaftaran je dah abihkan masa nearly setengah jam huhuhu~


Dah dapat kunci boleh pulak satu bilik je yang dah ready.. lagi satu bilik masih tengah kemas huhuhu~ Time tuh dah nak kul 5 petang dah kot. Takkan baru nak kemas. Setau saya pon orang check out kul 12.00 tengahari. Terpaksa la kawan saya [another kapel hasben and wife] lepak bilik saya lu sementara tunggu bilik siap. Time tuh memang mendidih gak.. kita dah penat kan.. camtuh lak jadinya.


Bilik dia lak.. bagi saya la.. takde la gah sangat. Compare to the 5 star rating yang dorang dok habaq tuh. Biasa je. Lebih kurang bilik kat Hotel Sri Malaysia kot huhuhu~






Dekoresen pon biasa-biasa je.. takde la wau sangat. Memang hotel 5 bintang punya bilik camnih ek? Al maklum la jarang dapat dok kat hotel banyak bintang nih huhuhu~ Seb bek tak bayar exact amount untuk bilik yang camnih yang nearly RM400++ tuh huhuhu~ Nama bilik nih ialah Standard Room 1 King Bed huhuh~


Petang tuh bawak anak-anak mandi kolam. Ok la kolam dia memang superb dan besar ya amat.. dah macam sungai pon yer.. dia tak macam tipikal swimming pool yang bentuk empat segi tapi cam memanjang siap ada slider lagi. Start with bahagian kanak-kanak dan makin kedepan makin dalam la swimming poolnyer. Dan yang best is kita leh terjun ngan baju dan treksut hahaha~ tipikal malay kan.. Takkan la nak pakai bikini kot mau kena lempang ngan hubby hahaha~ body kalo mantap cam dulu-dulu takpe la gak hihihi~


Ngah mandi-mandi jadi lak perkara yang tak berapa best. Angkara tak dengar cakap ibu. Si kakak dah tergelincir + jatuh + dagu terkena kat bucu tangga = koyak + darah amat banyak huhuhu~ Udah meraung si kakak. Tuh la tak dengar cakap lagi. Al kisah pas mandi kolam ayahnya bawak la g bilas kat shower yang ada kat tepi kolam tuh. Dah abih mandi.. dia lari nak datang kat saya.. dan natijahnya adalah seperti ayat di atas. Koyak tak dalam dan tak beso sangat. Tapi sebab dia kena bawah dagu kan.. cam ngeri la gak bila time dia bercakap tuh cam ada mulut kecik bawah dagu dia huhuhu~ Ayah tak bagi bawak g klinik sebab takut doktor jahit.. kang berparut lak.. Seb bek staff hotel yang jaga pool tuh efisen.. dia nampak kakak jatuh dan meraung.. dia dah g amik first aid sesiap. Ayahnya sapu ubat kuning je dan soh bio biar kering. Kulit budak senang cantum kata ayahnya. Saya ikut kan je la huhu~ Darah pon dah kurang bila hubby dah lap bersih-bersih dan letak ubat hmmmm~


Malam tuh kakak tido awal.. penat nangis kot. Before dat bila siap pakai baju saya cam tepuk-tepuk manja bahagian luka tuh tanya sakit tak? dia kata tak sakit so saya rasa luka tuh tak la dalam or parah. Malam tuh kami makan kat Restoran Singgah Selalu.. si kakak dah tido kat kusi. Langsung tak dinner. Sian dia huhuu~


Esoknya dia bangun dengan senyuman as always.. saya rasa lagi tempat luka tuh but dia kata tak sakit. Ok la. Pas sarapan kami gerak la ke JPO. Abihkan masa kat situ around 3 jam then bergerak balik ke KL. Tak mau sampai KL lambat sangat sebab kakak sekolah soknyer. JPO? hmmmm~ biasa je.. takde la murah sangat harganya.. rasa cam sales biasa je dan barang dia pon cam barang-barang lama yang nak abih stok huhuhu~ so nothing to tell about our trip at there cuma sempat amik gambo beramai-ramai before balik wat kenangan hihihi~




Takde shopping sakan pon. Kira ok la dah pegi so pasnih takde la teruja sangat nak g sana hahaha~ Thats all for today.. insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi. Tata




No comments: