25 April 2012

♥ Argghhh.. Time Nih La Dia Nak Rosak



Orang gomen lain sumer bergembira bila tengok slip gaji sebelum nih [begitu jua saya]. Tapi bila orang gomen lain sebuk pk nak wat apa ngan duit terlebih tuh saya lak bersedih. Pasai pa? pasai mesen basuh saya memilih tarikh, tika dan saat nih untuk merosakkan diri dia sendiri.. waaaaaaaa~ punah harapan nak shopping lebih kat Langkawi.

Saya rasa mesen basuh saya nih dah curi-curi tengok pay slip saya bulan nih or dia majuk sebab saya suka gurau nak beli mesen basuh baru [nah amik ko! tul-tul kena beli]. Semalam dah panggil pomen yang selalu betul barang letrek umah saya datang tengok. Pas dia cuit-cuit dengan rasa konfidennyer dia bagitau BOLEH BETUL [yeay!] tapi SPARE PAT SUSAH DAPAT [lorrrr~] kalo dapat pon MAU MAKAN MASA [alaaaa~ lambat la plak] then kos dia MANYAK TINGGI pasal barang susah dapat [alamak!]. Kalo betul pon mau RM300++ masa tunggu lak lum konpom. So secara tersuratnya apa yang dia bagitau saya ialah BAIK BELI BARU!


Tapi pas pk-pk balik memang dah sampai masa dah kot mesen basuh tuh. Barang letrek skang bukannyer leh tahan lama cam barang dulu-dulu [peti ais ibu saya jenama Singer pakai 20 tahun.. mentol lampu pon tak pernah tuka.. ni kan pulak nak rosak]. Saya beli barang letrek kat umah tuh masa kawin. Dat mean 5 years ago la. Dah berapa kali rosak tapi kali nih yang paling teruk la.. tak tahan dah kot basuh baju hari-hari huhuhu~


Kalo barang letrek len yang rosak saya tak kisah sangat [kot]. Tapi sebab ada anak kecik + anak sekolah + hubby yang pakai uniform keje. Memang mesen basuh tuh amat penting. Ekspeceli untuk uniform kakak dan hubby. Memang kena basuh tetiap minggu kalo tak camaner nak pakai next wik nyer huhuhu~ Wat masa nih gigih la basuh guna tangan. Kalo pas seminggu nanti? sebulan? setahun? huiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~ 


Thats all for today.. baru deal ngan member yang pandai bab-bab letrek nih soh datang tengok-tengok kan. Kalo konpom memang tak dapat diselamatkan.. petang nih kena ajak hubby g jenjalan kat Jusco AU2 la nampaknyer huhu~ Kena amik hati nih hihihi~ Tata




No comments: