28 August 2012

♥ Eid Mubarak 2012


Alhamdulillah.. masih lagi dipanjangkan umo untuk menyambut bulan syawal. Kali nih dapat beraya dan berkumpul dengan semua ahli keluarga sebab las year saya tak beraya sangat.. dok je umah sebab ngah pantang si adik.. dia lahir 16 Ramadhan tahun lepas. So dis year memang ditunggu-tunggu la hihihi~

Gambo lam kamera tak terburai lagi isi perut hahaha~ layan gambo kat Intagram saya je la ek hihihi~


 

Kakak sakan main bunga api di malam raya. Time nih ayah ibu saya lum sampai ke kampung dari Klang. Saya je baru sampai. Ngah bz tolong masak juadah raya kat sebelah tuh. Ayahnya la kena layan si kakak men bunga api. Bunga api dia pon saya beli yang biasa-biasa je.. yang memang tak bahaya sangat untuk kanak-kanak. Yang warna merah banyak asap tuh ngan yang leh tuka-tuka kaler tuh. Tak ingat lak apa namanya.

Tapi bila ibu ngan ayah saya sampai.. nak tau apa yang dorang bawak? Nih haaa~


Satu beg penuh ngan mercun hasil rampasan dari balai my mom huhu~ Nih memang bukan untuk budak-budak la kan.. nih untuk bapak-bapak and pakcik-pakcik budak. Mercun bola.. mercun bateri.. mercun papan.. u name it.. sumer ada.. budak-budak nih pakat tengok je la.. pakcik dorang yang bakar. Dah sampai beg nih maknanya secara rasmi bermula la perang mercun kat kampung saya malam tuh.. berlawan-lawan.. meriah sangat hihihi~


Gambar raya family saya hihi~ tahun nih tema soft pink.. seb bek anak putih-putih so takde masalah sangat hihihi~ kakak memang suka sebab feberet kaler dia huhu~ adik pon pakai baju raya.. saya wat baju melayu johor je.. bebudak memang sesuai kan baju melayu johor.. tak panas sangat..


Raya pertama cam biasa pas sesi amik gambo + bermaaf-maafan + kolek wit raya.. kami keluar g beraya ke kampung ayah saya di Kuala Sungai Baru, Melaka. Nih memang tempat wajib la g setiap kali hari raya pertama. Atuk dan nenek belah ayah dah takde tapi sedara mara masih lagi di sana. So ayah mesti la nak ke sana berjumpa ngan family dia dan melawat kubur arwah keluarga kat sana.


Amik masa satu hari gak berjalan-jalan kat sana. OTW balik bandar Melaka.. adik dah pengsan. Tapi baju melayu tetap menten sampai ke petang k.. caya la anak ibu! hahaha~ Kat kampung ayah lebih kurang lam 5 buah rumah gak la g.. penat dan senak dah perut huhuh~ Alasan cuma nak jamah je sebab nak jaga hati tuan umah.. tapi bila rasa dah sedap bukan men lagi menambah hahaha~ memang tak pikir diet langsung huhu~

Raya kedua saya berjalan ke Muar. Raya ketiga lak bergerak balik ke kampung hubby. Nothing much to tell bila dah balik kampung hubby. Sebab belah dia family sumer 
dekat-dekat. One day dah boleh abih raya sumer umah. Cuma tahun nih cam sedih sikit sebab nenek hubby sedang sakit dan time tuh ada kat umah my MIL dia yang jaga. So sambutan pun ala kadar. 

Pada hari raya ke 7 (Sabtu).. nenek my hubby meninggal dunia lebih kurang kul 1 pagi. Dat time me and family kat umah ibu kat Klang. Hubby dapat call awal pagi tuh terus shut balik ke kampung ngan kakak dan abang ipar dia. Saya lak menyusul esoknya with kids and my parents. Alhamdulillah.. sempat gak kami beraya dan berjumpa ngan nenek my hubby tuh. Dia meninggal sebab sakit tua dan alhamdulillah my MIL memang take a gud care of her mom. Nampak cam nenek my hubby memang meninggalkan dunia nih ngan aman dan dalam keadaan bersedia. Al-fatihah~

Thats all la story untuk raya saya tahun nih. Skang masih dalam mud raya sebab kat opis pon ngah bz ngan jamuan-jamuan raya. Rezeki alhamdulillahhhhhhh~ Mud keje masih belum datang hahaha~ tapi sesambil kunyah kuih kat opis tuh sesambil gak wat keje sebab budak PLKN dah nak masuk 9hb September nih. Nak prepare untuk keperluan dorang nanti. Kang ada je masuk skaba macam-macam isu hahaha~ sensitip.. sensitip.. Ok la nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi.

"SELAMAT HARI RAYA YER!!!"




No comments: